Mijn Zorg
Mijn Zorg

Patiënten­portaal

Via het patiëntenportaal kun je:

  • Afspraken maken 24/7
  • Herhaalrecepten aanvragen 24/7
  • E-mailconsulten vragen 24/7
  • Inzage krijgen in je medische dossier 24/7

Het patiëntenportaal vraagt u aan via “uw zorg online” (opent in een nieuwe tab). Of download de app op uw mobiel via Google Play of Apple Store.

Als u het patientenportaal heeft aangevraagd, kunt u wel in het portaal maar kunt u uw gegevens nog niet inzien. Uw aanvraag moet eerst goedgekeurd worden. Dit kan 5 werkdagen duren. Soms hebben we aanvullende gegevens nodig om uw portaal goed te keuren.

LET OP: Voor kinderen tussen 12 en 16 jaar is er nog geen optie voor een patientenportaal. Als u een patientenportaal voor een kind onder de 12 aanmaakt/heeft aangemaakt, dan wordt dit zodra uw kind 12 is, gestopt. Zie voor meer informatie hierover de volgende websites:

“Rijksoverheid.nl Inzage medisch dossier minderjarige” (opent in een nieuwe tab).

“OPEN Online inzage voor minderjarigen” (opent in een nieuwe tab).

Een account op "uw zorg online" is:

  • Alleen voor u zelf, dus niet voor uw kinderen of anderen.
  • Persoonlijk en vertrouwelijk.
  • Inloggen doet u met uw e-mail adres.
  • Er kan dus ook maar 1 inlog per e-mail adres worden gerealiseerd.

Afspraken:

  • Kunt u alleen maken voor u zelf, dus niet voor uw kinderen of anderen.
  • Maakt u voor 1 vraag/probleem.
  • Bel de assistente als u denkt meer tijd nodig te hebben (zoals voor gesprekken of ingreepjes of meerdere problemen).

Herhaalrecepten

  • Kunt u alleen aanvragen voor u zelf, niet voor uw kinderen of anderen.
  • Kunnen alleen aangevraagd worden voor medicijnen die wij in het afgelopen jaar aan u voorschreven.
  • Worden niet afgeleverd als het aantal herhalingen het maximum heeft overschreden (meestal worden medicijnen max 1 jaar herhaald).
  • Neem contact op met de assistente als het niet lukt. Zij helpt u verder.

E-mail consulten

  • Kunt u alleen aanvragen voor u zelf, niet voor uw kinderen of anderen.
  • U kunt kiezen welke hulpverlener u de vraag wilt stellen.
  • Vraag geen spoedeisende zaken, herhaalrecepten of afspraken aan via een e-mail.
  • Wij spannen ons in de vragen via deze weg binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
  • Neem contact op met de assistente als het niet lukt. Zij helpt u verder.

Inzage dossier

  • Via het patiëntenportaal krijgt u online inzage in uw dossier vanaf 1 juli 2020.
  • U krijgt inzage in een deel van de aantekeningen, uw medicatie, de gedane aanvullende onderzoeken, zoals lab en radiologie (klik hier voor meer uitleg) (opent in een nieuwe tab).
  • Ga wijs met deze gegevens om: ze zijn vertrouwelijk en persoonlijk. Niemand heeft recht op inzage in deze gegevens buiten u zelf, wij als beheerders van het dossier en, alleen als je toestemming hebt gegeven via LSP (opent in een nieuwe tab), hulpverleners waarvoor het in het kader van uw behandeling van belang is dat zij die gegeven raadplegen. Dus ook uw baas niet en ook een annuleringsverzekering niet en ook een advocaat niet en ook de gemeente niet. U kunt de gegevens delen met iedereen die u wilt, maar niemand heeft het recht ze te krijgen; wees daar voorzichtig mee. Bedenk dat het delen van deze gegevens consequenties kan hebben voor u.
  • Neem contact op met de assistente voor vragen over inzage.

Op werkdagen zijn wij bereikbaar op:

0345-571250Toets 1 voor spoed

Buiten kantoortijden:

085-5801100Spoedpost huisartsen